Datorspel – förr och nu

Casinospel, Spel

Casinovärlden

Nätcasinon dyker upp nästan varje dag känns det som. Vi ser dem på teve, lyssnar på slogans på radion och hittar banners på hemsidor. Hur fungerar egentligen casinovärlden när det kommer till att locka kunder?

Tevereklam för de rika

En sak man kan säga är att tevereklam är en av de dyraste annonsformerna att köpa. De casinoreklamerna vi ser hemma i soffan kommer från stora företag som har stora marknadsföringsbudgetar. Att se något på teve ger oss instiktivt en känsla av att man kan lite på företaget. Visst är man alltid lite skeptiskt, men inget företag som vill lura en på pengar eller fuskar kan ha vuxit sig så stora att de har råd med tevereklam. Den tankebanan får oss att lita lite mer på namnet vi känner igen från teven (även från radion) än de som bara syns på nätet.

Bonusar till alla

Ett annat sätt att få kunderna att registrera är att locka med erbjudande. Precis som klädbutiker lockar med sina årliga rea-dagar, lockar nätcasinon med erbjudande som mer pengar att spela på och ett x antal free spins om man registrerar sig en specifik dag eller vecka. Det är så man får in de nya kunderna. Man erbjuder dem insättningsbonusar så att du kan spela för 200 kronor fastän du bara sätta in 100 kronor.

Hjälp av andra företag

En del casinon tar hjälp av andra företag för att synas. Det finns flera företag som recenserar casinosajter samt berättar vilka bonusar som erbjuds just nu. Att synas på dessa sajter inger ett visst förtroende för möjliga kunder. Ett företag vill ju inte rekommendera ett annat som de vet är dåligt. Nätcasinon ger bättre och bättre erbjudande för att få bästa platsen i företagets recensioner och hamnar högst i topplistorna.